Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

12,5 ευρώ παρακαλώ

Σήμερα η αυθεντιά μου κατέβηκε στο Ηράκλειο για να πάρω κάτι χαρτιά για το μηχανογραφικό.Και λοιπόν που λέτε αφού τα βρήκα και πήρα τον κωδικό ξεκίνησα μια τσάρκα στο κέντρο της πόλης.Βγήκα με κάτι φίλους μου πέρασα πολύ ωραία.
Κατά το μεσημέρι καθώς άρχισα να τα μαζεύω για το χωριό μου, πήγα σε ένα περίπτερο που πουλούσε ξένο τύπο.Ευκαιρία λέω να ξεσκονίσω τα αγγλικά και τα γερμανικά μου.

Και που λέτε μετά από 5μερικά λεπτά ψάξιμου διαλέγω το new yorker magazine(ξοδευόμαστε που ξοδευόμαστε να μην αγοράσουμε κάτι της προκοπής?)

Ακούστε τώρα μαθηματικά μου μυαλά: το συγκεκριμένο περιοδικό κάνει 6 δολάρια στις Η.Π.Α. Επειδή όμως κάνει υπερατλαντικό ταξίδι για να φτάσει στην Ελλάδα η τιμή για τις χώρες της Ευρώπης είναι 7 δολάρια .Και ξέρουμε ότι το ευρώ έχει μεγαλύτερη αξία απτό δολάριο .Πολύ ωραία μέχρι εδώ.Έλα όμως που το μαγαζί νομίζει ότι  ή ότι το τεύχος έχει επένδυση χρυσού ή ότι εμείς τρώμε κουτόχορτο 
ακούστε:
--Γειά σας
-Γειά
--Πόσο κάνει?
-12,5 ευρώ
--Μα εδώ λέει ότι στις άλλες χώρες κάνει 7 δολάρια
-Ναι αλλά εμείς (μου δείχνει την τιμή που είχαν κολλήσει στο πίσω μέρος του περιοδικού ) το πουλάμε τόσο [αν θες μαλακισμένο αγόρασε το τόσο αλλιώς δρόμο]
--Ναι αλλά εγώ δεν έχω τόσα [και να είχα σιγά να μην στα έδινα]
-οκ[άντε ακόμα εδώ είσαι ουστ ραους]
--γεια σας [και να σας βλέπουμε από σπανίως έως και καθόλου]

Πείτε με τσιγκούνη αλλά γιατί να πληρώσω ένα περιοδικό αξίας περίπου 5 ευρώ(7δολ) 12,5 ευρώ(18 δολ)?Βέβαια θα μου πείτε γιατί να μην ενισχύσω την οικογένεια της υπαλλήλου και του ιδιοκτήτη σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.Και συ περσέα μου αγόρι μου γιατί προδικάζεις  το μαγαζί μπορεί να του έτυχε κάποιο έκτακτο έξοδο  ,να προσπαθεί να ξεπληρώσει το δάνειό του να γεννάει η κόρη του ή σκύλα του ή και εγώ δεν ξέρω τι.Ή μπορεί και όχι, αλλά σιγά τώρα τέτοιες λεπτομέρειες θα κοιτάμε?

Πέρα απτήν πλάκα  αν και θα προσπαθήσω πάντα να προτιμήσω τον ντόπιο πωλητή για να μην χάσει τη δουλειά του,δε δέχομαι όμως να δουλεύει αυτός δουλεύοντας με.Και αυτό το βαριέσαι τι ψυχή έχουν μερικά (εκατοντάδες) ευρώ παραπάνω δεν το καταλαβαίνω.Εντάξει να υπάρχει μια λογική διαφορά στην τιμή αλλά και όχι να πληρώνεις το νερό καφέ και τον καφέ χρυσό.Θα στηρίξω αγοράζοντας απτόν παραγωγό και τον έμπορο που εξασφαλίζει αξιοπρεπέστατο κέρδος διατηρώντας τις τιμές σε λογικά πλαίσια γιατί νιώθω άνθρωπος και όχι πορτοφόλι..Γιατί από ένα σημείο και μετά νιώθω ότι ο άλλος με βλέπει σαν αγελάδα για άρμεγμα.Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σημείο να πληρώνουμε τα προϊόντα 2 φορές την αντικειμενική αξία τους.Και μετά είναι να απορείς γιατί μια χώρα με μεσαίο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ευρώπη έχει τόσο ακριβά προϊόντα .έλα μου ντε?
Αυτά ηρέμησα τώρα (θα έσκαγα αν δεν τα έλεγα)

15 σχόλια:

  1. Όφου κι όφου... Αισχροκέρδια του αισχίστου είδους. Σχεδόν παντού. Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα όσα γράφεις. Αλλά θέλω να σταθώ σε ένα σημείο και να κάνω μια ερώτηση. Και συ αν θες απαντάς. Όταν λες Ηράκλειο εννοείς Κρήτη; Δεν πιστεύω να πρόκειται για το Ν. Ηράκλειο του νομού Αττικής; Ή κάποιο άλλο που να μου διαφεύγει παντελώς; Γιατί αν εννοείς Κρήτη τότε να ξανανέβω στο γραφείο και φτου κι απ' την αρχή να ουρλιάζω από χαρά "ο Περσέας είναι Κρητικός, ο Περσέας είναι Κρητικός"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ηράκλειο Κρήτης.Άντε να ακούω ξεφωνητά τώρα από εδώ!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιούουουουουπιιιιιιιι!!! Δεν υπάρχει αυτό, δεν υπάρχει λέμε. Καλά δεν το συζητώ. Τον Αύγουστο που θα κατέβω Χανιά θα σου στείλω τηλέφωνο στο μέιλ σου και θα συνεννοηθούμε και θα έρθω Ηράκλειο να πιούμε καφέ. Άμα θες. Αλλά γιατί να μη θες;
    Άσε με να συνεχίσω τώρα τις χαρές. Γιούουουπιιιιιιι!!!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γενικότερα είναι ένα θέμα που μου κάνει αρκετή εντύπωση το ότι πολλοί έλληνες επιχειρηματίες θα προσπαθήσουν να βγάλουν μεγάλο κέρδος από την πρώτη πώληση κιόλας ακόμα και αν σημαίνει ότι η τιμή του θα είναι η πιο ακριβή.

    Καταλαβαίνω ότι δεν μπορούν να χτυπήσουν τιμές αγοράς των πολυεθνικών αλλά πραγματικά δεν πιστεύω ότι με μικρότερο κέρδος θα μπούνε μέσα αφού θεωρητικά εξασφαλίζουν μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων.

    Επειδή όμως τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου, θα σταματήσω εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολυ καλα τα λες! Εχουμε καταντησει να τα χρυσοπληρωνουμε ειδικα τον ξενο τυπο.. Εχω σταματησει να τον αγοραζω.. Δεν εβγαινα μανα μου λεμε δεν εβγαιναααα :P Καλα που υπαρχει το ιντερνετ!!!

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να ταν μόνο στον τύπο. Παντού γίνετε αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Αθηνά
    με πετυχαίνεις σε μια περίεργη κατάσταση αυτή την περίοδο.Μόλις ξεμπερδέψω και ανεβώ Αθήνα πολύ ευχαρίστως να βρεθούμε μαζί με άλλους βλόγκερς.Αν θες στείλε μου το mail σου αν και σε λίγο θα βγάλω ανάρτηση για ένα στέκι που μαζευόμαστε βλογκερς

    @wip

    το θέμα είναι όντως αρκετά περίπλοκο μιας και ζούμε σε ελεύθερη οικονομία και το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει.Η μόνη ρυθμιστική δύναμη ουσιαστικά είναι αυτή της προσφοράς και της ζήτησης(αυτά μας τα έλεγε πρόπερσι η οικονομολόγος μας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @μαρούλι

    πες το ψέμματα.Τελικά αυτό θα κάνω σιγά μη κάτσω να με μαδάει ο καθένας

    @bear

    Άσε bear.Παντού και όπου μπορούν στο εμπόριο μας ξεζουμίζουν ανελέητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ε,όχι! Η κοστολόγηση στην Ελλάδα είναι τόσο υποκειμενική...ο καθένας όσα του λείπουνε ζητάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. δυστυχώς έτσι είναι.Σκέψου όμως ότι εσύ ανατρέφεις,προικίζεις και παντρεύεις τα παιδιά του Έλληνα εμπόρου στην κυριολεξία :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Από Ηράκλειο εισαι πουλιμ ,τώρα το λες; τωρα είναι αργάμιση έφυγα....
    Καλώς σε βρήκα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δεν πειράζει γ.Next time :)
    καλώς σε βρήκα και εσένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αν σου πώ πόσο έχουν στο usa οι σκληροί δίσκοι της western digital και πόσο εδώ θα βάλεις τα κλάματα. Τα περιοδικά καλύτερα να κάνεις συνδρομή και να στα φέρνουν σπίτι απο usa ή ακόμη καλύτερα να τα κατεβάζεις τσαμπέ και να τα διαβάζεις στο pc. Επίσης πώς νόμιζα πως έμενες Αθήνα? Αχ πάει ο γέροντας το έχασα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. άσε μη μου πεις γιατί είναι που είναι οι καιροί δύσκολοι δε νομίζω να το αντέξω και αυτό xd
    Πρώτα το τζάκι και μετά αυτό.Πάει mahler το έχασες εντελώς.Πάντως αν σε παρηγορεί κάποια χρόνια έμενα Αθήνα(αν και δεν νομίζω να το έχω αναφέρει ποτέ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή